Villkor
Villkor för ditt köp
Betalningsvillkor Du som kund har möjlighet att välja vilken av våra betalningslösningar du vill använda dig av. De betalningslösningar vi erbjuder i dagsläget är direktbetalning och fakturabetalning via Klarna, kortbetalning via Stripe samt direktbetalning via Swish. (Se respektive företag för specifika villkor för betalning, dröjsmålsränta m.m) För företag erbjuder vi faktura med 10 dagars betaltid.
Reklamation och garanti En felaktig vara eller vara som inte når upp till Cornholefabrikens högt ställda kvalitetskrav omfattas av reklamationsrätten. Reklamationsrätt gäller inte vid felaktig förvaring eller vid felaktig användning samt inte vid onormalt slitage av våra produkter. Vid reklamation tar du kontakt med oss via info@cornholefabriken.se
Våra påsar är sydda för att klara av belastningen att kastas många gånger och omfattas av garanti. Om en påse skulle spricka upp i sömmen inom 12 månader efter ditt köp ersätter vi den med en ny. Garantin gäller inte vid felaktig förvaring eller vid felaktig användning samt inte vid onormalt slitage av vara produkter. Om du har en fråga om garanti, eller om du vill åberopa garantin för en påse, är du välkommen att kontakta oss via info@cornholefabriken.se
Vi på Cornholefabriken har högt ställda krav på våra produkter och du som kund ska alltid känna dig trygg vid köp av oss. Om du har synpunkter på våra produkter är du varmt välkommen att kontakta oss.
Ångerrätt Om du skulle ångra ditt köp hos oss har du rätt att returnera varan inom två veckor efter att du mottagit denna. Varan ska vara oanvänd, oskadad samt returneras i originalförpackning. Köparen står för returfrakten. Det är viktigt att du kontaktar oss via e-post; info@cornholefabriken.se innan du returnerar ditt köp, detta för att vi ska komma överens om returen samt för att vi ska kunna hantera detta smidigt för dig. Observera att du vid retur ska skicka med en ångerblankett komplett ifylld. Ångerblanketten hittar du här.
Om du ångrar ditt köp kommer vi att använda samma betalningsmedel för återbetalningen som du själv har använt för betalningen till oss, om vi inte uttryckligen kommit överens om något annat.
Ångerrätt för specialdesignade produkter (brädor samt påsar med kundanpassad design) Ångerrätten gäller även till del för specialdesignade produkter, men med tillägget att kunden är betalningsskyldig för kostnaden för framtagandet av designen samt en kostnad för den kundspecifika printen. Påsar med kundanpassad design omfattas inte av ångerrätten. Kunden står för kostnaden för returfrakten.
Om kunden inte hämtar ut varan I de fall kunden inte hämtar ut varan står kunden för kostnaden för returfrakt. Om varan är specialdesignad för kundens räkning gäller inte ångerrätt full ut, kunden blir betalningsskyldig enligt ovanstående beskrivning av returrätt av specialdesignade produkter.
Leveranstider och logistik Vi hanterar alltid din beställning skyndsamt. Standardprodukter finns i normala fall för leverans inom 5-10 arbetsdagar, men bli inte förvånad om din leverans kommer till dig tidigare än så. Specialdesignade produkter levereras inom 10-15 arbetsdagar efter att vi kommit överens om utformningen av dessa. Premiumbrädor (som är våra högkvalitetsbrädor) tillverkas med hög precision och efter beställning. Leveranstiden för premiumbrädor är 2-4 veckor beroende på säsong, men vi lovar att de är väl värda att vänta på!
Vi skickar din beställning med DHL. Leveransen sker normalt till din närmaste servicepoint om inte annat är överenskommet, fraktkostnad till servicepoint ingår i varans pris. Vi erbjuder hemkörning via DHL mot extra kostnad.
Kontakt
Telefon: 070-206 99 03
CornholeFabriken, det är vi. Köp ett spel av oss: info@cornholefabriken.se
Kolla in oss på Instagram och Facebook! @cornholefabriken